برای دیدن تصاویر در سایر بزرگ روی انها کلیک کنید









تیلور آلیسون سویفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift) (زاده ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹)، خوانندهٔ کانتری - پاپ و ترانهسرای آمریکایی است.
در سال ۲۰۰۶ او نخستین آهنگش بنام «Tim McGraw»، را روانه بازار کرد که رتبه ششم را در بیلبورد به دست آورد. بعداً در اکتبر ۲۰۰۶ او نخستین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد، که ۵ آهنگ آلبومش در جدول داغترین آهنگهای کانتری قرار گرفت. او همچمنین دارای گواهینامه پلاتین سه گانه از انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) میباشد.
نیویورک تایمز در توصیف سویفت گفته که او یکی از بهترین ترانه سراهای پاپ و در درجه نخست کانتری است، فردی عملگرا که بیشترین تماس با زندگی درونیش را نسبت به بزرگسالیش دارد.بر طبق نظرNielsen SoundScan، سویفت بزرگترین هنرمند موسیقی از نظر فروش در سال ۲۰۰۸ در آمریکا بوده که فروش آلبومهای او بیش از ۴ میلیون نسخه بودهاست. آلبومهای «بی باک» و «تیلور سویفت» درپایان سال ۲۰۰۸ شماره ۳ و ۶ فروش را به ترتیب با ۲٫۱ و ۱٫۵ میلیون عدد آلبوم بدست آوردند. همچنین آلبوم «Fearless» اولین آلبوم از آوریل ۲۰۰۴ تا به حال میباشد که در صدر بیلبورد ۲۰۰ به مدت ۷ هفته متناوب قرار میگیرد.همچنین او اولین خواننده در تاریخ Nielsen SoundScan است که با دو آلبوم متفاوت در جدول ۱۰ آلبوم برتر سال قرار دارد.سویفت اولین خواننده زن در تاریخ موسیقی کانتری است که آلبومش شش هفته رتبه ۱ را در بیلبورد ۲۰۰ داشتهاست. درمیانه ژانویه ۲۰۰۹ سویفت اولین خواننده کانتری است که ۲ میلیون دانلود اینترنتی از سه آهنگش انجام شدهاست.
ابتدای زندگی
سویفت متولد ویومیسینگ، پنسیلوانیا است. او دختر اسکات و آندرهآ سویفت است و یک برادر کوچکتر بنام آستین هم دارد. تیلور در مزرعه پرورش درختان کریسمس بزرگ شده که در خارج از ریدینگ، پنسیلوانیا قرار دارد. پدرش یک دلال سهام و مادرش زنی خانه دار است. هنگامیکه او سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحهای بنام «هیولایی در گنجه من» شرکت کرد و برنده شد. در ده سالگی او به اجراهایی در اطراف شهرش - رقابتهای karaoke، فستیوالها و نمایشگاهها- پرداخت و همچنین شروع به نوشتن آهنگ کرد.
منبع:http://forum.parsiking.com/showthread.php?t=18164

0 Comments:

Post a Comment



 
عکس های زیبا beautiful pictures © 2008. Template by BloggerBuster. http://zibatarinaksha.blogspot.com/