برای دیدن تصاویر در سایر بزرگ روی انها کلیک کنید



































































زندگینامه
لی‌یونگ ئه بازیگر 36 ساله نقش (یانگوم)، یك هنرپیشه معروف و خوشنام كره‌جنوبی است كه در 31 ژانویه سال 1971 در سئول متولد شد. یونگ آئی در كشورهای شرق و جنوب شرقی آسیا طرفداران زیادی دارد و به همین‌‌خاطر به (بانوی اكسیژن) نیز معروف است.
لی‌یونگ آئی به خاطر معصوم بودنش و بازی در سریال (جواهری در قصر) به اوج شهرت رسیده و بارها به كشورهایی همچون هنگ‌كنگ، تایوان، ژاپن و سنگاپور دعوت شده است و استقبال از وی به حدی بوده كه این كشورها مجبور شدند برنامه مصاحبه‌ او را در بزرگ‌ترین سالن‌های خود برگزار كنند. لی‌یونگ‌آئی علاوه بر بازیگری در امور خیریه نیز فعالیت دارد. او در سال 1997 به عنوان سفیر NGO به اتیوپی سفر كرد تا فقر و بیماری آن‌جا را از نزدیك ببیند و در سال 1999به صحرای تار در هندوستان رفت تا با پایین‌ترین قبایل آن كشور ملاقات كند.
یونگ‌آئی در سال 2006 تجارب خود و خاطراتش از این دو سفر را در كتابی تحت عنوان (ویژه‌ترین عشق) چاپ كرد و تمام درآمد حاصل از آن را صرف امور خیریه كرد. از سال 2004 كه یونگ آئی سفیر یونیسف شد، بارها به ساخت مدرسه و بیمارستان كمك كرد و یك مدرسه دخترانه هم به اسم او در چین شروع به كار كرد.

او در كتاب خود كه در سال 2006 به چاپ رساند، از شرح و حال زندگی و چگونه هنرپیشه شدنش مطلب نوشت.او می‌گوید: برای اولین‌بار در سال 1991 در یك آگهی تبلیغاتی شكلات شركت كرد و بعد تصمیم گرفتم در رشته بازیگری ادامه تحصیل دهم. وی مشكل‌ترین نقش خود را بازی در سریال جواهری در قصر و نقش (دائه یانگوم) و پس از آن نقش كاملا متفاوت در فیلم (همدردی با خانم ونجنس) می‌‌داند. او می‌‌گوید: هرگز نمی‌‌خوش اهم یك حس از زندگی من بیرون برود و آن بازی با تمام وجود است.لی‌یونگ آئی در سال 2005 و در فستیوال فیلم اژدهای آبی، برنده جایزه بهترین هنرپیشه زن و در سال 2006 به خاطر بازی در فیلم (همدردی با خانم ونجنس) برنده جایزه هنری (بك‌سنگ) شد.او مدتی مدل تبلیغاتی شركت LG شد و در ژانویه سال 2007 به‌خاطر موفقیت در جلب مشتری از سوی این شركت نشان افتخار دریافت كرد. لی‌یونگ آئی سرگرمی‌های خاص خود را دارد

كه از جمله می‌‌توان به علاقه او به آواز‌خوانی، شنا، اسب‌سواری و نواختن پیانو اشاره كرد. در ضمن او به زبان‌های كره‌ای، انگلیسی و آلمانی تسلط كامل دارد




برای دیدن تصاویر در سایر بزرگ روی انها کلیک کنید









تیلور آلیسون سویفت (به انگلیسی: Taylor Alison Swift) (زاده ۱۳ دسامبر ۱۹۸۹)، خوانندهٔ کانتری - پاپ و ترانهسرای آمریکایی است.
در سال ۲۰۰۶ او نخستین آهنگش بنام «Tim McGraw»، را روانه بازار کرد که رتبه ششم را در بیلبورد به دست آورد. بعداً در اکتبر ۲۰۰۶ او نخستین آلبومش را که نام خودش را برای آن انتخاب کرده بود منتشر کرد، که ۵ آهنگ آلبومش در جدول داغترین آهنگهای کانتری قرار گرفت. او همچمنین دارای گواهینامه پلاتین سه گانه از انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) میباشد.
نیویورک تایمز در توصیف سویفت گفته که او یکی از بهترین ترانه سراهای پاپ و در درجه نخست کانتری است، فردی عملگرا که بیشترین تماس با زندگی درونیش را نسبت به بزرگسالیش دارد.بر طبق نظرNielsen SoundScan، سویفت بزرگترین هنرمند موسیقی از نظر فروش در سال ۲۰۰۸ در آمریکا بوده که فروش آلبومهای او بیش از ۴ میلیون نسخه بودهاست. آلبومهای «بی باک» و «تیلور سویفت» درپایان سال ۲۰۰۸ شماره ۳ و ۶ فروش را به ترتیب با ۲٫۱ و ۱٫۵ میلیون عدد آلبوم بدست آوردند. همچنین آلبوم «Fearless» اولین آلبوم از آوریل ۲۰۰۴ تا به حال میباشد که در صدر بیلبورد ۲۰۰ به مدت ۷ هفته متناوب قرار میگیرد.همچنین او اولین خواننده در تاریخ Nielsen SoundScan است که با دو آلبوم متفاوت در جدول ۱۰ آلبوم برتر سال قرار دارد.سویفت اولین خواننده زن در تاریخ موسیقی کانتری است که آلبومش شش هفته رتبه ۱ را در بیلبورد ۲۰۰ داشتهاست. درمیانه ژانویه ۲۰۰۹ سویفت اولین خواننده کانتری است که ۲ میلیون دانلود اینترنتی از سه آهنگش انجام شدهاست.
ابتدای زندگی
سویفت متولد ویومیسینگ، پنسیلوانیا است. او دختر اسکات و آندرهآ سویفت است و یک برادر کوچکتر بنام آستین هم دارد. تیلور در مزرعه پرورش درختان کریسمس بزرگ شده که در خارج از ریدینگ، پنسیلوانیا قرار دارد. پدرش یک دلال سهام و مادرش زنی خانه دار است. هنگامیکه او سال چهارم بود در مسابقات ملی شعر با یک شعر سه صفحهای بنام «هیولایی در گنجه من» شرکت کرد و برنده شد. در ده سالگی او به اجراهایی در اطراف شهرش - رقابتهای karaoke، فستیوالها و نمایشگاهها- پرداخت و همچنین شروع به نوشتن آهنگ کرد.
منبع:http://forum.parsiking.com/showthread.php?t=18164

 
عکس های زیبا beautiful pictures © 2008. Template by BloggerBuster. http://zibatarinaksha.blogspot.com/